Наставник: Ивана Кркотиќ-Прошевска
Кликнете овде: Латински јазик – класично изучување – Проф. Ивана Кркотиќ – Прошевска
*
Наставник: Мирјана Чамџиќ
Вежби со броеви
Латински јазик за III 2 и III 3
Сработените задачи и одговорените прашања да се пратат на [email protected] во рок од пет дена. Слободно може да ме контактирате доколку нешто е нејасно.
http://www.transum.org/Maths/Activity/Jigsaw/Roman_Numerals.asp?Level=2
https://www.transum.org/software/SW/Starter_of_the_day/Students/Roman_Numerals.asp
Да се увежбаат римските цифри како дел од подготовка за писмена работа
*
Наставник: Мирјана Чамџиќ
Латински јазик за III 2 и III 3
Вежби со времиња од презентската основа во пасив
Да се увежбаат времињата од презентската основа во пасив како дел од подготовка за писмена работа
https://www.youtube.com/watch?v=ETmT8_rFuoM
https://www.youtube.com/watch?v=_uNgGE9jmjk
Вежби за дома:
- Што е пасив?
- Кои се наставките за пасив?
- Како се образува индикатив на презент пасивен?
- Како се образува индикатив на имперфект пасивен?
- Како се образува индикатив на футур 1 пасивен?
- Преведи на латински: Децата на Римјаните беа образувани од робови.
- Преведи на латински: Божицата е љубена од боговите.
- Преведи на латински: Мислата ќе биде кажана од учениците.
Повторување за грчко-римската митологија
Десет најинтересни митови од Стариот Рим (проширување на знаењата за римската митологија)
https://www.ancienthistorylists.com/rome-history/top-10-interesting-roman-mythology/
*
Наставник: Мирјана Чамџиќ
Латински јазик за III 2 и III 3
Времиња од перфектната основа во индикатив.
Увежбување на времињата од перфектната основа во индикатив(перфект, плусквамперфект и футур 2)
Вежби за дома: Прочитајте од учебникот а, за нејаснотии слободно контактирајте ме!
- Кои времиња се образуваат од перфектната основа?
- Како се образува перфектната основа?
- Кои конјугации секогаш имаат перфект на –vi?
- Разгледајте во учебникот и напишете која е перфектната основа на глаголот сум?
- Како се образува перфект активен?
- Како се образува плусквамперфект активен?
- Како се образува Футур 2 активен?
- Преведи на латински: Ти ќе го раскажеш она што ќе го видиш.
- Преведи на латински: Живеам во домот што татко ми го беше изградил.
*
Наставник: Мирјана Чамџиќ
Латински јазик за III 2 и III 3
Римската литература
Да се прочита текстот на стр.126 од учебникот и да се усвојат најважните периоди римската литература и најзначајните претставници.
- На кој јазик се пишувала римската литература и колку векови опфаќа?
- На колку периоди се дели римската литература и кои се тие?
- Кои се најзначајните дела од првиот период?
- Во кој период се појавува разликата меѓу градскиот и народниот говор?
- Кој автор прв пишувал на латински јазик и кое е неговото најважно дело?
- Кои биле првите говорници и првиот филозоф?
- По што е познат Гркот Ливиј Андроник?
- Кој бил најзначаен поет а, кој најзначаен писател?
- Кои се делата на Плаут?
- Кои се двата потпериоди во третиот период?
- Каков јазик се користел во тоа време?
- Кој е најголемиот говорник од третиот период и кои се неговите дела?
- По што е значаен Гај Јулиј Каесар?
- По што е значаен Тит Лукретиј Кар?
- Кој е најпознат говорник од Августовскиот период?
- Кои се најважните претставници на епиката и драмата?
- По што е познат Вергилиј?
- Кои се најважните претставници во четвртиот период?
- Што се случувало во петтиот период на римската литература?
*
Наставник: Мирјана Чамџиќ
Латински јазик за III 2 и III 3
Dicta et sententiae; Lingua latina viva
Да се развијат морални вредности кај учениците преку превод и анализа на мислите и поговорките
Задача за дома: Од речениците на стр. 130 од учебникот да се одбере 1-2 и да се напишат десетина реченици или да се нацрта цртеж преку кои би ги изразиле вашите мисли, ставови, критики…